E-Ticaret Sitesi Kurma Aşamaları

E-Ticaret Sitesi Kurma Aşamaları

Günümüzün hızla değişen dünyası, perakende sektörü üzerinde önemli etkilere yol açıyor. Bu sektörde faaliyet gösteren veya bu sektöre giriş yapmayı planlayanlar için e-ticaret artık bir tercih değil, zorunluluk halini alıyor. E-ticaret sektöründe başarıya giden yolda ilk adım ise hedefe yönelik etkili bir e-ticaret sitesi kurmak.


E-Ticaret Sitesi Kurma Aşamaları

E-ticaret, dünya genelinde yükselişini sürdürüyor. Birçok araştırmaya göre, e-ticaret siteleri geleneksel iş modellerine kıyasla kayda değer ölçüde yüksek hızda büyüyor. E-ticaret alanındaki büyüme trendi yeni olmamakla birlikte pandemiyle birlikte keskin bir artış gösterdi ve öngörüler bu artışın devam edeceğini gösteriyor. Teknolojinin hızla gelişmesi, rekabetin artması, müşteri beklentilerinin değişmesi ve çeşitlenmesine pandemiyle gelen kısıtlamalar da eklenince e-ticaret, perakende sektörü oyuncuları için bir “seçenek” veya “tamamlayıcı” olmaktan çıktı.

Öte yandan, sunduğu avantajlara bağlı olarak bugün bu sektörde faaliyet göstermek isteyen yeni girişimlerin hatta girişimci bireylerin sayısı da giderek artıyor. Geleneksel yöntemlerden çok daha farklı dinamikleri olan e-ticaret alanında başarının yolu ise öncelikle etkili bir e-ticaret sitesi kurmaktan geçiyor. Peki, etkili bir e-ticaret sitesi nasıl kurulur? Bununla birlikte, sektöre yeni adım atacaklar içinse bundan daha yüksek bir öncelik taşıyan bir soru daha var: e-ticaret nasıl yapılır?

E-ticaret nasıl yapılır?

E-ticaret yapabilmek için öncelikle bir sermaye şirketi (büyük ve ortaklı işletmeler için) ya da şahıs şirketinin (küçük ve orta ölçekli işletmeler için) olması ve bu şirketin Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi’ne (ETIS) kaydedilmesi gerekiyor. Ardından e-ticaret yapmak için gerekli belgelerle vergi dairesine başvuru yapılmalı. Yapılan başvuru, tüm şartları karşıladığı takdirde kısa bir süre içinde onaylanıyor. Başvuru onaylandıktan sonra e-ticaret sitesi üzerinden satış yapılmaya başlanabiliyor.

Öncesinde ise elbette e-ticaret sitesinin uygulamaya geçirilmeye hazır olması gerekiyor. E-ticaret sitesi kurmak, çok çeşitli aşamalardan oluşuyor ve bu aşamalar, iş planınızın hedeflerine göre değişiklik gösteriyor. Dolayısıyla bu konuda tek bir formül bulunmuyor. Bununla birlikte, yolculuğu ve hedefi ne olursa olsun bir e-ticaret web sitesinin başarılı olmasında iki kritik konu belirleyici etkiye sahip: Başlangıç aşamasından itibaren yoğun bir şekilde araştırma yapmak ve güvenilir bir çözüm ortağıyla çalışmak.

Sıfırdan bir e-ticaret sitesi kurmak için gereken aşamalar, az önce de değinildiği üzere iş sürecine, hedefe ve diğer değişkenlere bağlı olmakla birlikte en temel 10 aşama ile şu şekilde sıralanıyor:

E-ticaret alanında faaliyet göstermeye karar verdiyseniz, muhtemelen hangi ürün ya da ürün gruplarının satışını yapacağınız bellidir. Ancak planınızı ciddi bir pazar araştırmasıyla desteklemeniz çok önemli. Hedef müşteri kitlenizi, talebi ve arzı, bütçe planlamanızı, sektör dinamiklerini, pazarlama çalışmalarınızı, ürünleriniz için belirleyeceğiniz ücretleri ve o ürün özelindeki rekabeti göz önüne alarak yapacağınız araştırma, yönünüzü daha net bir şekilde çizmenizi sağlar.

Bu aşama, markanızı sahneye nasıl taşıyacağınızı belirlediği için yenilikçilik ve yaratıcılık gerektiriyor. Marka imajınızı, hedef kitlenize göre belirlemelisiniz. E-ticaret sitenizin adı, logosu, rengi ve işletmenizle ilişkilendirmek istediğiniz kelimeleri belirlemek gibi marka algısı oluşturmaya yönelik çalışmalar beyin fırtınası ve araştırma gerekiyor. Aynı zamanda telif hakları konusunda daha sonra sıkıntı yaşamamak için marka adınızın daha önce kullanılmamış olmaması lazım. Kullanacağınız alan adının, logonun, sloganın, kısacası marka kimliğindeki unsurların başka bir işletme tarafından kullanılmadığına dikkat edin.

E-ticarette izleyebileceğiniz iki yol bulunuyor. Birincisi, ürünlerinizi satmak için bir online pazar yeri kullanmak. Diğer seçenek ise tamamen size ait ve sizin tarafınızdan işletilecek bir web sitesi ile kendi e-ticaret sitenizi oluşturmak. Bunun için sıfırdan bir web sitesi kurabilir ya da hazır bir e-ticaret altyapısını tercih edebilirsiniz. Burada hazır altyapı kullanmayı tercih ederseniz, beklentilerinizi karşılayacak bir çözüm bulmak için farklı sağlayıcılar arasında karşılaştırma yapmalı, sağlayacakları hizmetler hakkında bilgi almalısınız. Bu aşamada seçiminizi muhtemelen çözümün ihtiyaçlarınıza yanıt sunması ve fiyatı belirleyecek. E-ticaret sitesi fiyatları ise oldukça geniş bir aralıkta çeşitlilik gösteriyor.

Diğer taraftan satış yapacağınız online pazaryerleri veya e-ticaret sitenizdeki verileri, kullandığınız diğer uygulamalara aktarabilmek ve tüm bu sistemlerin uyumlu bir şekilde çalışmasını sağlamak için ise e-ticaret entegrasyonu yapılması gerekiyor. E-ticaret entegrasyonu, e-ticaret operasyonlarınızı tek bir panelden yönetmenizi sağlar, zahmetli ve vakit alan süreçleri kolaylaştırarak işletmenizi daha verimli yönetmenize yardımcı olur.

Kapsamlı bir e-ticaret sistemi kurmayı planlayan büyük ölçekli işletmelerin beklentilerini hazır altyapıların karşılaması çok zor. Hazır bir e-ticaret altyapısı yerine tamamen marka imajına uygun, taleplerinize göre tasarlanan ve özel beklentilerinizi karşılayacak bir e-ticaret web sitesi kurmayı tercih ediyorsanız bu aşamada güvenilir bir çözüm ortağıyla çalışmanız çok önemli.

Medyasoft olarak bu süreçte işletmelere her aşamada uçtan uca uzmanlık sunuyoruz. B2C ve B2B e-ticaret yazılım çözümlerimiz için analiz aşamasından kurulum ve destek süreçlerine kadar işletmenize en yüksek faydayı Medyasoft güvencesiyle kazandırmak ve çözümlerimiz hakkında detaylı bilgi almak için bize info@medyasoft.com.tr üzerinden ulaşabilirsiniz.

Bir e-ticaret sitesinin sunduğu esneklik ve rahatlığın rekabette farklılaştırıcı olduğu bir dönemde müşterilerinize birden fazla ödeme seçeneği sunmanız çok önemli. Müşterileriniz kredi kartı, banka kartı, kapıda ödeme, havale gibi farklı opsiyonlara sahip olmalı. Müşterilerinizin en çok kullanacağını düşündüğünüz ödeme sağlayıcılarını seçin ve bunları mağazanıza entegre edin. Yüksek riskli ürünlerin satışını veya sınır ötesi satış yapmak gibi planlarınız varsa, ödeme ağ geçitlerinizin bu ihtiyaçları desteklediğinden emin olun.

Nihai ürününüzü müşterilerinize güvenli, sağlam ve zamanında ulaştırmak başarılı bir online alışverişin en önemli aşamalarından biridir ve birçok müşterinin tercihi üzerinde doğrudan etkilidir. Teslimatın nasıl yapılacağı, hangi kargo şirketleriyle çalışabileceğinizi, kargo ücretini sizin mi yoksa müşterinizin mi karşılayacağını belirlemek için araştırma yapmalı ve müşteri eğilimlerini göz önünde bulundurmalısınız.

Çevrimiçi veri aktaran tüm web sitelerinde bağlantıların bir Güvenli Güvenlik Katmanı (SSL) tarafından korunması gerekiyor. SSL sertifikası, web sitenizin emniyette olmasını sağlar ve müşterilerinize güven verir.

E-ticaret sitenizin etkili bir şekilde test edilmesi, web test teknikleri ve özel e-ticaret alanınız hakkında bilgi gerektirse de birçok e-ticaret platformu ortak bir tema ve yapıyı paylaşır. Ancak genel olarak Ana Sayfa, Arama Sonuçları, Ürün Detayları, Sipariş formu, Sipariş onayı, Giriş Sayfası ve Hesaplar, müşteri yolculuğunu belirleyen temel unsurlardır. Test sürecinizi kullanıcı deneyimi açısından değerlendirmeniz, e-ticaret sitenizin güçlü ve zayıf yönlerini görmeniz için rehberlik eder. Bunun için bu aşamayı müşterinin bakış açısıyla değerlendirmeniz çok önemli.

E-ticaret siteniz canlıya geçtiğinde sıra etkili bir pazarlama stratejisi uygulamaya geliyor. İçerik pazarlaması, sosyal medya, promosyon, kampanya gibi pazarlama stratejileriniz mağazanıza trafik çekmenin, ilgi çekmenin ve ilk çevrimiçi satışınızı yapmaya başlamanın mükemmel yollarıdır.

E-ticaret, bu alana gün geçtikçe daha fazla oyuncunun katılmasıyla rekabetin giderek yükseldiği bir alan olduğu için rekabette öne geçme konusunda en önemli itici güç, müşteri deneyiminden geliyor. Kusursuz müşteri deneyimleri sunmanın ilk adımı ise öncelikle müşterilere kusursuz çalışacak bir sistem sunmaktır. E-ticaret web sitenizle müşterilerinize sorunsuz satın alma deneyimleri sunmaya devam etmek için ise müşterilerinizi tanımalı, dinlemeli ve onların beklentilerine yanıt vermelisiniz.

Grup Şirketlerimiz