Medyasoft Digital tarafından geliştirilmiş Unigate altyapısı ile yenilenen AnadoluJet web sitesi ve online işlemler altyapısı üzerinden biletleme rakamlarında iyileşme sağlandı.
AnadoluJet, Anadolu’yu birbirine bağlamak, Anadolu’nun havayolu ulaşım ihtiyacını daha ekonomik bir yolla karşılamak ve geniş halk kitlelerini havayoluyla buluşturmak üzere 2008’de Ankara merkezli olarak kurulmuş bir Türk Hava Yolları markasıdır. AnadoluJet, “Uçmayan Kalmasın” hedefiyle çıktığı havayolu ulaşımı yolculuğunda 37 uçak ile 41 havalimanına ve 69 hatta karşılıklı uçuş gerçekleştiren ve her geçen gün uçuş ağını genişleten bir havayolu markası olarak Anadolu semalarında yolculuğuna devam etmektedir.
Hızla değişen trendler, iş modelleri ve farklılaşan müşteri ihtiyaçlarına paralel olarak AnadoluJet' i kurumsal ve fonksiyonel anlamda yansıtacak, müşteri odaklı bir site ihtiyacı zorunluluk haline gelmişti.
Mevcut site mobil cihazlar ile uyumluluk, performans, kullanım kolaylığı, hızlı ve işlevsel bir yönetim paneli, anlık loglara erişebilme, servis entegrasyonu kabiliyeti ve kişiselleştirme gibi ihtiyaçlara cevap veremiyordu. Bu sorunların bir çıktısı olarak sitede bilet alım oranı hedeflerin gerisindeydi. Mevcut sitenin yenilenmemesi, müşteri memnuniyetsizliği ve potansiyel müşterileri kaybetme risklerini beraberinde getiriyordu. Web sitesi üzerinden satış yapılamadığında, başka online sitelerden ya da acentelerden satış yapılıyor, bu da yapılan satışlarda komisyon ödenmesine sebep oluyordu.
Tüm bu aksaklıkların önüne geçilmesi adına web sitesini yenileme sürecine giren AnadoluJet, Türk Hava Yolları ile uzun yıllardır sürdürülen çözüm ortaklığında soru ve sorunlara karşı bakış açısı ve buna ek olarak havacılık bilgisine sahip olması sayesinde bu süreçte kendisine yol arkadaşlığı yapması için Medyasoft Digital’i seçti.
Medyasoft Digital’in kendi geliştirdiği ve şu an 150’nin üzerinde kurumsal müşteride kullanılan Unigate İçerik Yönetim Sistemi altyapısı ile toplam 4 ayrı fazda proje tamamlandı:
1. fazında: Kurumsal site ve mevcut online işlemler sayfalarının yeni tasarım çalışmalarına benzer görsel düzen ile servis edilmesi sağlandı.
2. fazında Bagaj Takip, Kalkış Varış ve Online Check-in yapısı oluşturuldu.
3. fazında Tarife, Ek Hizmetler, Jet Genç Ödül Bilet, Online Bilet, Uçuş Yönetimi, Promocode bölümlerinin altyapısı oluşturuldu.
4. fazında Müşteri İlişkileri Merkezi, Kişiselleştirme ve Raporlama çalışmaları gerçekleştirildi.
AnadoluJet ve Medyasoft Digital proje ekiplerinin işbirliğiyle gerçekleştirilen tüm bu aşamalar sonrasında;
- Web sitesinden biletleme oranı arttı.
- Fonksiyonel anlamda değişmeyen süreçlerin modern servis altyapısı ve tasarım ile yapılabilmesi sağlanmış oldu.
- Güçlü bir log takip mekanizması kuruldu.
- Daha etkin bir içerik yönetim sistemi ile yeni paket çıkmadan sitedeki hakimiyet ve kabiliyetlerin artması sağlandı.
- Kişiselleştirilebilir bir web deneyimi yolculara sunuldu.
Müşteri Görüşü:
“Medyasoft, proaktif yönetim anlayışı ve karşılaşılan sorunlara karşı olumlu yaklaşımı ile Türk Hava Yolları ile yıllardır sürdürdüğü çözüm ortaklığını bu proje ile güçlendirmiştir.
Medyasoft‘un sadece proje yönetiminde değil tasarım, gereksinim ve test süreçleri noktasında sergilediği yaklaşımlar, proje paydaşından ziyade proje sahibi olarak işi sahiplenmesi müşteri açısından memnuniyet ile karşılanmış, iş ortağı olarak gördüğü Medyasoft ile bağlarını perçinlemiştir.”
Onur ÇIKRIKÇILI / THY Proje Yöneticisi