1959’da kurulan Ford Otosan, 415 bin ticari araç, 80 bin adet motor ve 140.000 adet aktarma organı üretim kapasitesi sayesinde Ford Avrupa’nın en büyük ticari araç üretim merkezi konumundadır. Kocaeli ve İnönü Fabrikaları, Ford fabrikaları arasındaki değerlendirmelerde Ford’un “En İyi Araç Üretim Merkezleri” arasında gösterilmektedir. 2005 yılından bu yana, Türkiye’nin en fazla ihracat yapan ilk 3 şirketi arasında yer alan Ford Otosan, 6 yıldır üst üste elde ettiği otomotiv sektörü ihracat şampiyonluğunu, 2015 yılında Türkiye ihracat şampiyonluğuna yükseltmiştir. 2016 yılında da 83 ülkeye yaptığı araç ve parça ihracatı ile liderliğini devam ettirmiştir. 10.000’i aşkın kişiye istihdam sağlayan Ford Otosan, Borsa İstanbul’daki en değerli ilk 30 şirket arasında yer almaktadır.
Ford Otosan’ın kurumsal büyüklüğünü, sektörel liderliğini ve global vizyonunu doğru bir şekilde yansıtacak yeni bir web sitesine ihtiyaç duyuluyordu. Mevcut sitenin mobil uyumlu olmaması, kullanıcıların aradıkları bilgiye ulaşamadan hemen siteyi terk etmeleri yaşanılan sorunların başında geliyordu. Ayrıca bir içerik yönetim sisteminden yoksun statik bir altyapıya sahip olduğu için sitede yapılacak güncellemelerin teknik ekiplerden destek alınmadan yapılamaması iş birimlerine büyük zorluklar çıkarıyordu.
“Teklif aldığımız firmalar arasında motivasyonu en yüksek, ihtiyacımızı en doğru anlayan ve çalışarak gelen firma olması sebebiyle (Örneğin; o anki mevcut sitenin bazı metriklerinin önceden araştırılmış olması) Medyasoft Digital’i tercih ettik.”
Emrullah Kızıltepe / Ford Otosan Teknik Proje Yöneticisi
Medyasoft Digital, referansları, teknik yetkinlikleri, bir çok ödül almış tasarım ekibi ve kolay kullanıma sahip Unigate içerik yönetimi sistemi ile Ford Otosan’ın dijital dönüşüm yolculuğunda güvenilir bir iş ortağı olarak ihtiyaçlarını tam anlamıyla karşılıyordu. Proje boyunca Ford Otosan bünyesinde Yatırımcı İlişkileri, İnsan Kaynakları, Kurumsal İletişim gibi bir çok proje paydaşı ile yoğun dirsek temasında çalışıldı.
Çalışmaların başında oluşturulan dijital strateji ile Ford Otosan’ın web sitesi A’dan Z’ye yeniden değerlendirildi. Bu stratejinin bir parçası olarak kullanıcı senaryoları ve şablon tasarımlar ile dijital trendlere, kullanıcı deneyimine ve mobil kullanıma uygun görsel tasarım konsepti hazırlandı. Bu konseptin Unigate içerik yönetim sistemine uygulanması ile web sitesi esnek ve kolay yönetilebilir bir altyapıya kavuştu.
“Kurumsal sitede daha önce statik bir altyapı olduğu için, Bilgi Teknolojileri’nden destek alınmadan ne doküman yüklenebiliyordu, ne de herhangi bir sayfanın içeriği değiştirilebiliyordu. En büyük değişim artık iş birimlerinin kendi içeriklerini yönetebiliyor olması… Bunun dışında daha modern ve kurumsal kimliğimize uygun arayüze sahip bir uygulamamız oldu. Mobilden de şık bir görüntü ile siteyi kullanabiliyoruz.”
Emrullah Kızıltepe / Ford Otosan Teknik Proje Yöneticisi
Sitede pek çok rakamsal bilgi infografiklerle görsel açıdan daha anlaşılır ve interaktif bir şekilde sunuldu. Site ziyaretçileri yatırımcı sayfalarında finansal bilgilere, mali tablolara, faaliyet raporlarına, yatırımcı sunumlarına ulaşabilir, tarihe göre filtreleyebilir ve yatırım etkinliklerini takvim üzerinden takip edebilir. Ayrıca hisse senedi grafiğini çeşitli periyotlarda inceleyebilir ve hesaplama araçlarını kullanabilirler. Kariyer sayfasında ziyaretçiler firma çalışan profili ve departmanlar hakkında detaylı bilgiye ulaşabilir, infografikler üzerinden istatistiki bilgileri görebilirler. Medya sayfasında ziyaretçiler basın kitine, sosyal medya hesaplarına kolayca ulaşabilirler ve Ford Otosan’ın tüm ürünlerini tek bir yerden görebilirler.
Web sitesinin yayına alınması ile birlikte Ford Otosan iş birimlerinin yaşadığı teknik sıkıntılara da son verildi. Özellikle Medya bölümünde Ford Otosan ile ilgili yüksek çözünürlüklü görsellerin bulunması, kurumsal iletişim departmanının iş yükünü %30 azalttı. Bölümler arasındaki ayrımları netleştirmek amacıyla kullanılan tema renkleri ile site içi navigasyon kolaylaştırılarak kullanıcılar tarafından büyük beğeni kazanıldı ve web sitesinde geçirilen süre %20 arttırıldı.
Proje kapsamında verilen hizmetler:
- Analiz Çalışması
- Dijital Dönüşüm Stratejisi
- Kullanıcı Deneyimi Tasarımı (UX)
- Kullanıcı Arayüz Tasarımı (UI)
- Yazılım Geliştirme
- İçerik Hizmetleri
- Test Çalışmaları
- Eğitim & Dokümantasyon
- Bakım Destek
Proje kapsamında kullanılan ürünler:
Unigate İçerik Yönetim Sistemi
“Medyasoft Digital firmasının proje boyunca iletişiminden, genel olarak yapıcı, uyumlu olmalarından ve ortaya çıkan web sitemizden memnunum..”
Emrullah Kızıltepe / Ford Otosan Teknik Proje Yöneticisi