Proje Özeti
Kurum içi iletişimi ve etkileşimi kolaylaştırmak için kullanılan Intranet ve Kurumsal İletişim Portalı kapsamında, SunExpress’in ihtiyaçlarına özel Unigate altyapısı ile geliştirilmiş “Kurumsal İletişim Portalı ve Mobil Uygulama (SunConnect) Projesi” 12 ayda başarıyla hayata geçirildi.
SunExpress Hakkında
Avrupa’nın önde gelen tatil havayolu şirketlerinden biri olan SunExpress, 1989 yılında Lufthansa ve Türk Hava Yolları’nın eşit ortaklığında Antalya’da kurulmuştur. Almanya ile Türkiye arasında uçan en büyük havayollarından olan SunExpress, 30 ülkeden fazla 90 destinasyona, 84 uçak ve 4.200’den fazla çalışanı ile yolcularına hizmet vermektedir. 2019 yılında Skytrax tarafından Dünyanın En İyi 5.Tatil Hava Yolu, Türkiye’nin ise En İyi Tatil Hava Yolu seçilmiştir.
Proje İhtiyaçları ve Kapsamı
SunExpress, 2007’den bu yana kurum içi iletişim platformu olan bir Intranet kullanıyordu. Teknolojideki yeniliklerle birlikte ihtiyaçlarda değişmekte ve mevcutta kullanılan Intranet’in kurum içi iletişim ve etkileşimde ihtiyaçları tam olarak karşılayamamasından dolayı yeni bir platform ihtiyacı ortaya çıkmıştı Aynı zamanda kurumun, farklı lokasyonlarda, farklı rollerde personellerinin olmasıyla birlikte, Almanya lokasyonun çalışan uçucu personel ile Antalya lokasyonunda çalışan yer personellerinin birbirinden farklı bir iletişim kanalına sahip olması da ihtiyaçlar arasında yer almaktaydı.
Medyasoft’un, uçtan uca çözüm sunan geliştirilebilir yapıdaki Unigate İçerik Yönetim Sistemi ürünü, deneyimli UX/UI tasarım ekibi, analiz ve yazılım mimarisi, CRM, ERP, Backend sistemi ile entegrasyon tecrübesi SunExpress’in, projede Medyasoft’u tercih etmesini sağlamıştır.
SunExpress bünyesinde bulunan Kurumsal İletişim Departmanı, IT Çözüm Departmanı ve Almanya’daki departmanların da katılımı ile gereksinimlerin tanımlanması sonrası kurumsal iletişim anlamında ihtiyacı giderecek çözümlerin bulunması ve Medyasoft’un havacılık sektöründeki deneyimleri ve ihtiyaçlara en iyi çözümü sunması ile SunConnect projesi 12 ay içerisinde başarıyla hayata geçirildi. SunExpress çalışanları, zaman ve mekan kısıtı olmadan istedikleri zaman, istedikleri yerden mobil cihazdan ya da bilgisayardan SunConnect platformuna bağlanıp her türlü bilgiye erişim ve iletişim imkanına sahip hale gelmiştir. SunExpress’in iletişimi ve etkileşimi arttırmayı hedeflediği bu platform aynı zamanda çalışanların sosyal medya olarak kullanabildiği, kendilerini rahatlıkla ifade edebildiği bir iletişim kanalı olarak da kullanılmaktadır.
Proje Kapsamında Sunulan Özellikler
- Uçuş personellerin kendilerine atanmış uçuşlarını görebileceği ve diğer ekip arkadaşları ile paylaşabilecekleri operasyonel bilgiler
- Ofis Personeli, Kabin Personeli, Kokpit Personeli, Ticari Personel, Teknik Personel gibi farklı rollere o rolleri ilgilendiren menü ve içerik gösterimi
- Mobil uyumlu responsive ekranlar
- Minimalist flat design
- Kolay kullanımlı ve geliştirilebilir yönetim paneli
- Hashtags’ler ile kolay kategorizasyon
- Haberler, duyurular, etkinlikler, makaleler vb. içerik sayfaları
- Fotoğraf ve video galeri
- Anket modülü
- Kategori bazında kırılımlı, belli özellikleri bulunan forum sayfası (mesaj gönderme, takip etme, beğenme ve yorum gönderme vb.)
- Çalışanların birbirlerine satabilecekleri ürünlerin (araba, eşya, müzik aleti vb.) listelendiği ilan panosu
- 3 farklı dilde ( İngilizce, Türkçe, Almanca) içerik gösterimi
- Kabin ve kokpit ekibinin detaylı roster (görev listesi) bilgilerini görebileceği “MyRoster” fonksiyonu
- Kokpit ekibinin operasyona ait uçuş detaylarının (MEL, TLB,yakıt,runway, hava durumu vb) gösterilmesi
- Operasyonel bilgilerin gösterildiği Dashboard ekranları
- Günlük operasyonel bilgilerin yer aldığı “Daily Traffic” fonksiyonu
- Havacılık haberleri
- İngilizce eğitim portalı
- Kolayca erişilebilen dış linkler
- Kabin, kokpit ve kurum içi tüm personelin kullanabileceği menüler
- Çalışanların uçuş haklarının güncel durumunu görecekleri “Seat Availibility” fonksiyonu
Proje Kazanımları
- SunExpress’in Intranet portalı yenilenerek güvenilir ve aktif kullanılan bir yapıya sahip oldu.
- Web ve mobil uygulamalarla zaman ve mekan bağımsız bilgiye erişim kolaylığı elde edildi.
- Çalışanların sosyal medya olarak da kullanabileceği bir platform oluşturuldu.
- Kurum çalışanları ile iletişim kanalları çoğaltıldı ve hızlandırıldı.
- Kurum çalışanlarının günlük operasyonel süreçleri portal ve mobil uygulama üzerinden kolayca yapılabilir hale getirildi.
- Bildirimler mobil uygulama ile çalışanlara daha hızlı gönderilebilir duruma getirildi.
- Çalışanlara, okutulmak istenen dokümanları ve duyuruları iletişim portalı üzerinden daha hızlı ulaştırılabilir hale getirildi.
- Bildirimlerde ve içeriklerde rol bazlı kırılım yapılabilir hale getirildi.
Müşteri Görüşü
Serdar Alyamaç, Kurumsal İletişim ve PR Grup Müdürü
Şirket içerisindeki etkileşimi daha fazla arttırma anlamında yola çıktığımız bu proje, dinamik bir yapıya sahiptir. Medyasoft iş birliği ile, platformumuzu daha fazla geliştirmek ve çalışanlarımızın ihtiyaçlarına daha hızlı karşılık verebilecek düzeye getirmeyi hedefliyoruz. Proje boyunca bizden gelen her türlü talebi zamanında karşılayan iş ortağımız Medyasoft’a teşekkürlerimizi sunarız.
Mustafa Hilmi Tetik, Havayolu İş Çözümleri Grup Müdürü
Başlangıçta kurumsal iletişim platformu olarak düşünülen proje zamanla daha farklı ihtiyaçların ve farklı operasyonların yönetilebildiği bir kanal haline geldi. Ürünün kalitesi, ürün kullanımı ve kullanıcılardan alınan olumlu bildirimler sonucunda memnuniyetimizden dolayı iş ortağımız Medyasoft ve ekibine teşekkürlerimizi sunarız.