Kurumsal web tasarımı, şirketlerin marka kimliğini yansıtmasında kritik değer taşıyor. Müşteriler, ilgili kuruluşlara adım atmadan yalnızca kurumsal web siteleri üzerinden ürün ve hizmetlere bakarak karar verebiliyor. Bu noktada potansiyel müşteriye markayı, ürünü ve hizmeti doğru anlatmak, şirketin rekabetteki konumunu önemli ölçüde etkileyecek sonuçlara yol açıyor. Kurumsal web tasarımı yaparken nelere dikkat etmek gerekiyor?
Şirketlerin internet ortamındaki yüzü konumunda olan kurumsal web siteleri, marka kimliğini doğru yansıtmak ve kullanıcılara olumlu bir deneyim sunmak için tasarlanıyor. Kurumsal web tasarımı yaptırırken, şirketin ve çağın ihtiyaçlarını karşılayamayan işletmeler hem müşteri hem de sektörde prestij kaybediyor. Yeni bir kurumsal web sitesi için çalışmalara başlayan şirketlerin, söz konusu risklerle karşı karşıya kalmamaları için dikkat etmesi gereken 7 önemli unsur mevcut.
Kurumsal web tasarımında sektörel yaklaşımları inceleyin
Şirketinizin faaliyet gösterdiği sektör, kurumsal web tasarımı için büyük önem taşıyor. Örneğin bir e-ticaret şirketi ile bilişim şirketinin ya da bir sanat galerisinin kurumsal web tasarımı bambaşka yaklaşımlar sunuyor. Sektörün önde gelen firmalarına ait kurumsal web siteleri analiz edilerek, birbirine benzeyen ve benzemeyen noktalar hakkında notlar tutmak, tasarımda dikkat edilmesi gereken bölümleri kendiliğinden açığa çıkarıyor.
Ana sayfanızı sadeleştirin
Kurumsal web tasarımında ideal bir ana sayfa, müşteri davranışlarına göre geliştiriliyor. Öyle ki, web sitenize giren bir kullanıcı, hızla sayfayı taramaya başlıyor. Bu taramada çoğunlukla resimler ve tekrarlanan anahtar kelimeler öne çıkıyor. Dolayısıyla gözü oyalayan ve dikkat dağıtan karmaşık tasarımlar yerine mesajınızı ortaya çıkaracak, şık ve sade tasarımlar, müşterinin aradığını kolayca bulmasını sağlıyor. Kurumsal web sitenize giren bir kullanıcı, en kısa sürede sayfanın ne içerdiğini anlamalıdır. Bu yüzden önemli içerikleri sayfada yukarı kısımlarda konumlandırmak ve geniş boşluklar kullanarak ilgiyi önemli içeriklere çekmek, ziyaretçilerin kısa süre içinde bilgiye ulaşmasına yardımcı oluyor.
Tasarımınızla uyumlu görseller kullanın
Kurumsal web tasarımında mesajınızı iletmenin bir yolu da görsel kullanımıdır. Sayfanızın arka plan ve yazı tipi renkleriyle uyumlu bir görsel kullanıldığında, tasarımdan ayrık durmuyor ve kullanıcıların algısını gereksiz biçimde oyalamıyor. Ayrıca görselin kendi içinde kontrast renkler taşıyor olması da cazibesini artırıyor. Kurumsal web tasarımı tamamlandığında, sayfalara tek tek göz atmak ve gereğinden fazla dikkati oyalayan görselleri değiştirmek, içerikle ilgili bir diğer önemli uygulama olacaktır. Sadece "tercih ettiğiniz" içeriklerin öne çıkmasına izin verin.
Okunması kolay içerikler oluşturun
Kullanıcıların bilgiye zahmetsizce ulaşması, kurumsal web tasarımında büyük önem taşıyor. Günümüz internet kullanıcıları, sitelerdeki bilgilere ve arzu ettiği içeriğe hızlıca ulaşmak istiyor. Bu sebeple "okunabilirliği" artırmak için sayfa renklerinden yazı tiplerine kadar bazı düzenlemeler yapmak yerinde olacaktır. Arka plan ve yazı tipi renkleri kontrast oluşturuyorsa, bu durum okunabilirliği artırıyor. Ayrıca en az 16 punto ile yazılmış gövde metinleri hem gözden kaçmıyor hem de hemen herkes tarafından kolayca okunmasına sağlıyor. Okunabilirliği artıran bir diğer unsur da doğru yazı tipi seçimidir. Bu noktada alışılmışın dışına çıkmak yerine alışılageldik olanı tercih etmek, kullanıcının metinleri okurken yabancılaşmasının önüne geçecektir. Web'de en sık kullanılan yazı tipleri arasında Times New Roman, Arial, Helvetica, Verdana, Courier, Optima, Lucida ve Monaco yer alıyor.
Mobil uyumluluğa özen gösterin
We Are Social'ın tüm dünya için yayınladığı sosyal medya kullanım araştırmasına göre, Türkiye'de mobil internet kullananların sayısı 58,23 milyona yükseldi. Rapora göre internete akıllı telefonları ile ulaşanların oranı ise %93 oldu. Mobil kullanımı tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de yükselmeye devam ediyor. Pek çok kullanıcı iş süreçlerini akıllı telefonlar üzerinden takip ediyor. Bu sebeple kurumsal web tasarımı yaparken, sitenin mobil uyumluluğuna özen göstermek büyük değer taşıyor. Mobilde rahat okunabilen ve mesajını net verebilen sayfalar, daha fazla ziyaret ve geri dönüş alıyor.
Sitenizin teknik altyapısını önemseyin
Kurumsal web tasarımı, sitenizin teknik altyapısının imkan verdiği ölçülerde başarı sağlayabiliyor. Örneğin büyük bir görsel ya da videolar ile zenginleştirilmiş bir site içeriğine sahipseniz, eğer altyapınız yeterli değilse içeriklerin yüklenmesi zaman alacaktır. Bir internet sitesinin ya da sitedeki videonun açılmasını beklemek, çoğu kullanıcı için artık pek rastlanmayan, rahatsız edici bir süreç haline geldi. Böyle bir tablo marka algısına da olumsuz şekilde yansıyabiliyor.
Yakın geleceğin teknolojilerini sorgulayın
Günümüz internet siteleri Web 2.0 teknolojik tasarımına göre çalışırken yakın gelecekte Web 3.0 ve daha pek çok yeni teknoloji hayatımıza girebilir. Ayrıca kodlama dilleri de her yıl gelişiyor ve aralarına yenileri katılıyor. Yeni ve gelişmiş kodlama dilleri, tasarım noktasında yeni fırsatlar oluşturabiliyor. Kurumsal web tasarımı yaparken yakın geleceği sorgulamak ve ilgili teknolojilere hazırlıklı olmak, rekabette birkaç adım öne geçmenizi sağlayacaktır...
Medyasoft olarak, kurumunuzun ihtiyaçlarına ve çağın gerekliliklerine uygun kurumsal web sitesi tasarım çözümleri sunuyoruz. Çözümlerimiz hakkında bilgi almak için bize info@medyasoft.com.tr adresinden ulaşabilirsiniz.